Ännu en dag...

... på skolbänken.
.
Idag så har vi provat på att köra upplevelsebaserade gruppövningar... och jag är förundrad över vilken kraft det är i dessa övningar... man skulle nog lätt vid en alltför snabb blick på våra övningar avfärda dem som en aning flummiga och kanske rent av barnsliga... men ack så fel man skulle ha då... här snackar vi om ett ypperligt tillfälle att ta in kunskap på ett sätt som jag tror att många fler än oss addiktologer skulle ha stor nytta av... och det är ruskigt effektivt.
.
Upplevelsebaserad inlärning är ett väldigt intressant sätt att lära sig på.
.
Vi har byggt pappersflygplan... och vi har kastat bollar... och vi har lärt oss saker på ett sätt som jag aldrig upplevt tidigare... mycket intressant och väldigt lärorikt... metaforer är som jag ser det nyckeln till kunskap i den upplevelsebaserade undervisningen... och jag har fått en hel del nya infallsvinklar att tänka på idag.

Kommentarer :

#1: Lena K Eliasson

I går pratade jag med min terapeut från förvandlingshemmet i telefonen. Hon avrådde mig från att ta ett jobb som jag absolut inte är redo att ta... Jag tror alltid att det är Gud som ger mig möjligheter när något dyker upp men hon skrattade och sa att hade det varit på det viset så hade det inte varit några problem med något. Jag älskar min kloka teraputta och hon är en av de visaste människor jag känner. Vi pratade om jobb och utbildning och min höga ålder... då fnös hon och påpekade att hon är äldre...:) Hon berättade att hon gått den utbildning som du går nu. På Korpberget. Jag älskar Korpberget fast jag aldrig har varit där men jag gör det av fler anledningar. Främst för att har många trasiga människor fått sina liv tillbaka och sen så är det ett väldigt vackert namn. Korpberget måste vara en av de bästa platser som finns att inhämta kunskap från. Lycka till!

Kram!

skriven
#2: peter

Korpberget är ett fantastiskt ställe... vad skönt att du har en terapeut som du litar på... det är guld värt.



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :