Byggnadsarbetaren...

... bygger vidare.
.
Det är rätt skönt att ta på mig arbetskläderna och hänge mig åt ett praktiskt jobb som jag ju är ganska bra på... och med intressanta dokumentärer i mina lurar så går jag omkring och pular nere i vårt VågaVa-hus... när det gäller byggjobb så behöver jag inte tänka så mycket utan det mesta sitter faktiskt i ryggmärgen... visst dyker det upp en hel del problemlösning när vi ska passa ihop gamalt befintligt med lite nytt... men när man väl kommit på en lösning så handlar det mest om att slå ihjäl tid samtidigt som jag sågar, skruvar och skär till gipsplattor eller vad det nu kan handla om... och när dagen är slut så kan jag med en känsla av välbehag se att jag ägnat mig åt en skapande verksamhet... för när jag hänger mig åt skapande så mår jag oftast ypperligt... jag tror att vi människor är skapta för att skapa.
.
Ge ett barn en spade och barnet förvandlas omedelbums till en byggnadsarbetare.

Kommentera inlägget här :