För 10 år sedan...

... var jag på Rockstugan i Halmstad.
.
Det var en overklig känsla som spred sig i min kropp när jag såg TV-bilderna från New York... det var ju på riktigt men ändå helt overkligt... jag satt kvar en stund på Rockstugan innan jag gav mig iväg till ett annat ställe i Halmstad och jag minns att jag tittade upp mot himlen med en känsla av att det när som helst kunde trilla ner någonting från himlen... det kändes som om det pågick ett krig... vilket väl i.o.f.s. faktiskt var en helt riktig iaktagelse även om jag inte fattade det då.
.
Det var och är inte lätt att förstå vad som egentligen hände för 10 år sedan.
.
När jag sätter på TV:n nu på morgonen så får jag höra att man gripit några misstänkta terrorister i Göteborg... och i Norge sitter en galning som dödat massa oskyldiga människor inspärrad... så kriget fortsätter... ett krig som ingen någonsin kan vinna... ett krig mot helt oskyldiga människor... ett krig mot det mänskliga i oss människor.

Kommentera inlägget här :