Jag känner mig...

... fortfarande lite kortare än de flesta.
.
Jag är en kille som var väldigt sent utvecklad... att gå igenom hela högstadiet och första året på gymnasiet utan ett enda hårstå på snoppen var inte skoj... det kan jag verkligen lova er... eller att vara huvudet kortare än alla polare... första året på gymnasiet mätte jag 159 centimeter i strumlästen... vilket gör att jag fortfarande kan känna mig en aning kortare än vad jag egentligen är idag... vissa saker sitter liksom bara kvar.
.
Jag förstår med mitt förstånd att jag vuxit en hel del sedan jag var en liten pojke.
.
Jag kan inte låta bli att förundras en smula över hur en känsla kan sitta så djupt även då jag vet att den ljuger... jag är inte längre kortare än de flesta... men lik förbannat så känner jag mig fortfarande lite kortare än vad jag är... och när det gäller den bristande hårväxten så är det ett problem som jag fortfarande har... det är bara placeringen på det saknade håret som ändrats... från snoppen till huvudet... och fan vet om jag inte föredragit att vara utan hår på snoppen istället för en växande flint.

Kommentarer :

#1: Lena Eliasson

Du är helt fantastisk Peter!

God bless you både på Engelska och på Svenska!

Gillar dina funderingar och du får mig att skratta och känna och känna igen.

Fast jag har aldrig haft hår på snoppen och ingen snopp heller för den delen och det kan jag känna tacksamhet för.

Tack och kram!

skriven
#2: peter

Vi får väl lära oss att vara glada och tacksamma över det vi har ;-)... istället för att sakna det vi INTE har.



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :