Lek...

... och lär.
.
Det är inte lätt att berätta för den som inte varit med om vår undervisning... hur berättar jag för någon om att vi lekte Indiana Jones idag och att det är en helt fantastik övning för att få en grupp att börja samarbeta... och att själva övningen i sig ger tillräckligt med material för minst två veckors intensiv terapi.
.
Upplevelsebaserad inlärning är en väldigt effektiv metod... och himla rolig.
.
Första gången på skolan så hade vi också en upplevelsebaserad undervisning... men det är först idag som jag verkligen förstår vilken fantastisk metod det är... och användningsområdena är i det närmaste obegränsade... idag så körde vi en övning som vi kunde använda om förnekelse... och förnekelse är ju ett inte helt okänt begrepp för oss som kanske råkar träffar på en och annan beroende lite här och där... för håll med om att de finns ju fan överallt... de beroende alltså.

Kommentarer :

#1: Lena K Eliasson

Nä, jag har aldrig förnekat något. ;)

skriven
#2: peter

Jag förnekar också att jag någonsin har förnekat något så då är vi i alla fall två...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :