Många timmar...

... i en bil... igen.
.
Det är himla långt till vår skola... allra helst när lektionerna är förlagda till Korpberget... och långt till skolan är samma sak som väldigt många timmar i en bil... måste ju ändå säga att jag älskar teknikens under som innebär att jag kan sitta här och nu i bilen och vara uppkopplad på nätet... det känns nästan overkligt att tänka tillbaka på min barndom då det varken fanns mobiltelefoner eller internet... det var på den tiden då man inte ens satt fastspänd i bilen och de flesta föräldrar samtidigt rökte den ena ciggen efter den andra på resan... vilket idag också känns jättekonstigt... när jag tänker efter så var nästan ingenting farligt innan internet kom in i våra liv.
.
Idag så finns det förhållningsregler för det mesta... smått som stort.
.
Jag fattar väl att det inte är internet i sig som gjort det farligare att leva... men medge att vi har blivit allt mer upplysta om alla tänkbara faror och risker i tillvaron... på gott och ont om ni frågar mig... för visst är det väl bra att vi inte röker i bilen längre och sitter fastspända om en olycka skulle inträffa... men samtidigt så finns det ju hur mycket som helst som jag kan välja att noja ihjäl mig på... och fan vet om jag verkligen vill veta hur farligt det kan vara att leva... eller så kanske jag vetat det hela tiden... för livet är ju rent av lisfarligt... ja det är ju faktiskt dödligt om jag tänker efter riktigt noga.

Kommentera inlägget här :