Och helt plötsligt var vi i...

... Kina.
.
Vi bestämde oss för att ta en kopp kaffe på vägen... svängde av en liten bit innan Gävle... och hamnade otroligt nog i Kina... visserligen har jag sett denna byggnad vid ett flertal gånger då jag passerat på väg uppåt i landet... men inte kunde jag i min vildaste fantasi drömma om vad jag skulle upptäcka när jag bestämde mig för att parkera bilen och gå in genom portarna... helt sinnesjukt häftigt... ett gigantiskt torg med en jättestaty stående i dess mitt... vi bara stod och gapade inför denna upplevelse... som verkligen inte blev mindre häftig när vi gick in i ett av husen... där sprang vi rakt in i en affär med hyllor och väggar fyllda med kinesiska billighetsgrejer av alla de slag... gick man vidare inåt i byggnaden så hamnade vi i en hur stor som helst med inbyggda båtar och allt möjligt restaurant.
.
På det gigantiska och helt tomma torget stod en bärstol och väntade på oss.
.
Dagens upplevelse visar mig med all tydlighet att det gäller för mig att vara uppmärksam på vad livet vill erbjuda... det är inte alltid vad jag tror utan allt som oftast överraskar det mig... och om jag inte är tvångsmässigt tvingad att ha full kontroll på allting så är det en härlig upptäcksfärd... som t.o.m. låter mig hamna i Kina när min GPS tror vi är i Gävle... livet är väldigt... levande.

Kommentera inlägget här :