Vi blir som vi umgås...

... vill jag med bestämdhet påstå.
.
Idag så ska vi fortsätta att prata med soc. här i Ljungby om vårt snart färdiga akutboende... och det är inte utan att det är ganska spännande eftersom vi ju har satsat typ alla våra pengar på det bygget... hela idén bygger ju på att det finns ett behov... för det är verkligen ett akut problem att få tak över huvudet när man tröttnar på att leva i missär och missbruk... att hänga med de gamla polarna som fortfarande knarkar direkt efter en avgiftning funkar ju bara inte... vi blir ju som vi umgås... och att umgås med påtända människor kan ju bara sluta på ett sätt.
.
Vill jag lära mig spela fotboll ska jag ju inte hänga med hockeykillarna... eller?
.
Regel nummer ett för att bli drogfri är som jag ser det att umgås med drogfria vänner... och jag är av åsikten att alla som vill ska få en möjlighet att bryta med sitt missbruk... vilket också innebär att man kan behöva landa på ett ställe där man kan låta drogerna gå ur kroppen tills man kan lämna rena prover... som det är nu så är nu så kommer du inte in på något boende förrän du är helt ren... och just nu medans jag sitter och bloggar så pratar jag samtidigt med en kille som har en önskan om ett drogfritt liv... kruxet är bara att det tar några veckor innan han kan lämna rena prover eftersom en av hans droger är hasch... och eftersom han inte har någon annanstans att ta vägen än till sina vänner som missbrukar för fullt så fixar han inte att bryta.

Kommentarer :

#1: Lena Eliasson

Godmorgon. :) jag citerar dig i min logg i dag bara så du vet det. frågar inte innan men jag upplyser dig om det.

;) Kram!

skriven
#2: peter

Klart att du får citera hur mycket som helst ;-)...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :