Åldrandet...

... har sina fördelar.
.
De senaste dagarna så har jag ju funderat lite över det här med att bli äldre... eller att helt plötsligt inse att man börjar närma sig ålders höst... och det låter ju helt fruktansvärt... men... det finns faktiskt ett men... för man måste ju även betrakta fördelarna med att bli äldre... som att allting inte är så himla viktigt längre... eller att man har fått ett litet frikort att vara lite barnsligare än bara för något år sedan... det är liksom helt okej för en lite äldre herre som mig att flyga drake på stranden... inte bara okej utan nästan lite småcharmigt på ett rätt trevligt sätt.
.
Nu är det ju inte så att jag helt plötsligt har blivit skitgammal utan egentligen så står jag på höjden av mitt liv.
.
Och även om jag nu inte är jättegammal egentligen (jag har ju tänkt att leva tills jag fyller 100 år) så är det ganska skönt att kunna slappna av en smula... att inte ta allt så himla allvarligt... utan ha kommit till insikt om att det kanske är helt andra saker som är viktiga på riktigt i mitt liv än vad jag trott tidigare... idag så har jag förmågan att kunna njuta av en promenad på stranden på ett helt annat sätt än tidigare... kanske är det för att jag inte har något annat val... men... jag börjar faktiskt förstå att det riktigt vackra hos människorna sitter på insidan... och när jag fattar det så syns det på utsidan.

Kommentera inlägget här :