Ge mig något...

... att skriva om.
.
Ibland när jag läser min egen blogg så blir jag nästan mörkrädd... och undrar om jag inte ställt lite väl höga krav på mig själv när jag vill skriva minst ett inlägg varje dag... för ganska... eller låt oss säga som det är... rätt många av mina inlägg borde aldrig publiceras... de håller helt enkelt inte en tillräcklig hög lägsta nivå... med andra ord... jag skriver en massa skit som jag lika gärna kunde ha haft ogjort... som nu t.ex.
.
Det är inte alltid så himla lätt för mig att skriva en massa ord som fyller någon som helst funktion.
.
Visst kan jag förstå att det inte alltid är lätt att hitta någonting intressant att skriva om... och det är kanske då som jag tvivlar på att det är en bra idé att skriva varje dag... men samtidigt så tror jag att det är bra att tvinga mig själv att upprätthålla en rutin... för om jag bara skulle ha skrivit när jag hade någonting intressant att skriva... då blev det nog inte mycket skrivet... och den insikten är ju nästan lite... intressant.

Kommentarer :

#1: Lakritsdraken

Jag hade också den ambitionen i början. Men det är svårt att ha inspiration varje dag. Men det är ju faktiskt upp till var och en vad man vill skriva och hur ofta.
Jag tror inte att dina läsare anser att vissa inlägg inte borde publicerats. Dina tankar är dina tankar oavsett vad du skriver om och det är ju det som gör att det blir intressant! :)
Kram!

Svar: Jag träffade en gång en konstnär som berättade för mig att hon inte trodde så himla mycket på att skapa på inspiration... nä hon var mer av uppfattningen att skulle det bli någonting gjort så behövde hon rutiner... så hon målade 8 timmar om dagen 5 dagar i veckan... och hennes tavlor var fantastiska...
kram
peter
peter

skriven

Kommentera inlägget här :