Jag fixar inte riktigt det här...

... med semester.
.
Eller så är det kanske som så att jag fixar att ha semester lite för bra... jag blir nästan lite rastlös av att jag inte gör en massa prylar hela tiden... visserligen så lyckades jag med att städa upp lite här hemma igår men frånsett den handlingen så har jag inte gjort alltför många knop... jag gör i stort sett ingenting... ligger i TV-soffan och kollar på OS hela dagarna och kvällarna... och får tvinga iväg mig bara för att ta mig till affären... jag tänker åka in till stan idag för att handla lite och tänkte samtidigt ta en liten sväng ner till Tylösand... försöka med att lägga mig ner på en filt och lyssna på ett sommarprogram på min iPhone... och det är minsann inte så enkelt som det kan låta... men om det är någonstans jag kan slappna av så är det vid havet nere på Tylösand.
.
Att göra ingenting är inte så enkelt som det låter... att göra ingenting kan faktiskt vara riktigt jobbigt.
.
Jag trodde att jag skulle vara bättre på att göra ingenting än vad jag faktiskt är... men att göra ingenting är betydligt svårare än vad jag trodde... vad det beror på vet jag inte riktigt men att det beror på någonting fattar jag... ingenting sker utan att det finns en förklaring... inte ens... ingenting.
.
Men en sak står i alla fall helt klart för mig... och det är att jag har svårt för det här med semester... hur gör man?

Kommentera inlägget här :