Livet efter...

... OS.
.
Jaha... idag är det sista dagen på OS... och eftersom jag ju är en kille som gillar idrott så har min TV stått på hela dagarna nu ett tag... det brukar den väl i.o.f.s. ändå göra när jag är hemma... mest som ett slags sällskap i bakgrunden när jag gör andra grejer... som typ sitta framför min dator... men idrott på TV och då i synnerhet OS är lite speciellt... då ser jag på sporter som jag knappt hört talas om innan... Triaton hade jag aldrig sett tidigare och det var ju hur spännande som helst... lerduveskytte hade jag sett på ett tidigare OS där vi svenskar hade stora framgångar (jag kommer inte riktigt ihåg vem,vad eller hur)... och hästhoppning var väl inte helt nytt för mig men jag har nog aldrig tyckt var lika spännande som denna gången... ja kort sagt... när det gäller tävlingar så verkar det inte vara så himla viktigt vad man tävlar i... huvudsaken är att det är en tävling.
.
Usain Bolt vann allting han ställde upp i... och som en sann framgångssupporter gillar jag ju honom skarpt.
.
Hade man haft OS i mullespelande så hade jag nog tittat på det också... så skadad är jag... och det där med att det viktiga skulle vara att deltaga och inte att vinna finns det väl ändå ingen som tror på längre... nä ingen kommer ihåg vem som var fyra på 100 meter... men alla vet vem Usain Bolt är... så ser sanningen om OS ut.
.
Nu är det snart "bara" handbollen kvar att titta på innan avslutningen... men redan på onsdag så är det fotboll på TV... Sverige - Brasilien... med Zlatan... så visst finns det ett liv efter OS.

Kommentera inlägget här :