Ögon-doktorn...

... ska kolla på mina ögon idag.
.
Jag var ju hos min optiker för ett litet tag sedan och där konstaterades det att jag hade en skada på hornhinnan... och det är väl inte utan att jag är en liten smula nervös för att åka till doktorn... gillar ju inte direkt när någon pillar i mina ögon... det är känsligt... inte lika intimt som tandläkaren men känsligt.
.
Jag gillar inte att behöva använda mina glasögon... jag är en kille som föredrar linser.
.
Jag hoppas på att ögon-doktorn ska fixa till mitt öga så att jag snart kan sätta in mina linser igen... jag gillar inte glasögon... och det är inte av fåfänga utan mer en praktisk pryl... med glasögon så får jag ett slags "tunnelseende" som stör mig... det känns lite som om min värld blir lite trängre... och så vill jag inte ha det... nä jag är ju en kille som vill ha vidvinkelperspektiv på mitt liv... ni vet... öppet sinnelag och allt det där.

Kommentera inlägget här :