På väg...

... till stranden.
.
Idag så är det sommar så dert bara sprallar om det... och när man nu har semester som jag så är ju detta en dag som gjord för ett litet besök på... ja just det... Tylösand... för det är inte så lång tid kvar på detta årets badsäsong om man inte är vinterbadare och då gäller det väl att passa på att ta ett litet dopp kan jag tycka... och jag ska ju ändå in till stan idag för att grattulera mitt barnbarn som fyller år idag... samtidigt som jag tänker ta en sväng in till min optiker för att beställa en tid... nu är jag fan trött på att ha glasögon och vill stoppa in linser i mina ögon igen... det är ju bara så mycket bekvämare med linser.
.
Idag är en helt underbar dag att tillbringa på stranden... 
.
Grejen är väl bara att den vackra ögondoktorn ordinerade mig ett träningsläger... hon vill att jag i samråd med min optiker ska öva mig på att sätta in linser... och hon godkänner inte mina tidigare linsvanor... typ att stoppa in mina månadslinser och låta dem sitta kvar i två månader utan att ta ut dem en enda gång... och jag har tagit ett beslut om att lite på henne och göra mitt allra bästa för att följa hennes rekomendationer.
.
Men först... så ska jag ta ett dopp i havet.

Kommentera inlägget här :