Vi passerar...

... just nu Linköping.
.
Diskutionerna i bilen handlar om var vi ska gå på möte någonstans... för att gå på NA-möte är en viktig del av resandet var man än befinner sig... tycker jag... det är ju en gåva att ha tillgång till den lokala befolkningen även i en stad i vårt eget land Sverige... de om någon vet var man ska käka bäst... fika billigast... eller var man hänger mellan mötena... att det är självklart när jag är utomlands fattar ju vem som helst... men faktum kvarstår att jag inte behöver åka vidare långt bort för att hamna på "bortaplan"... och då är det ju tryggt att tillhöra en världsomfattande gemenskap... allra helst eftersom den ju är kärleksfull.
.
Att känna tillhörighet tror jag är väldigt viktig för oss människor... alla borde få tillhöra en kärleksfull gemenskap.
.
Ibland så tar jag min drogfrihet för givet... och det faktum att det är just min drogfrihet som gett mig många av mina vänner... jag har lärt känna människor lite överallt på vårt runda klot i alla möjliga åldrar... tjejer och killar som precis som jag ställer upp för varandra och med ett gemensamt mål... nämligen att hjälpas åt för att få vara drogfria ytterliggare en dag... det är stort... väldigt stort faktiskt... för håller jag mig bara drogfri så öppnas det många dörrar... dörrar till livet på livets villkor.

Kommentarer :

#1: EvaT

:-)

Svar: ;-)
kram
peter
peter

skriven

Kommentera inlägget här :