Vid regnbågens slut...

... ska det finnas en kruka full av guld.
.
Kanske ligger det lite i detta påstående... inte så att jag tror att det finns en kruka med guld vid regnbågens slut... men rent symoliskt så är jag tilltalad av detta påstående... lite av ett "efter regn kommer sol"... vilket väl i.o.f.s. egentligen ju är precis vad en regnbåge visar oss... och symboliskt i våra liv så är det väl ofta som så att det är efter att vi tagit oss igenom en riktigt fet kris som vi växer som mest... ni vet det där tillfället när vi liksom vaknar upp och träder in i livet igen... både ser och känner att det trots allt finns hopp om en fortsättning även efter en kris... och det är väl i dessa lägen som hela livet är som en kruka fylld av guld... fyllt av möjligheter.
.
Inne i skogen vid regnbågens slut så ska det då kanske finnas en stor kruka fylld av guld... häftigt.
.
I vilket fall som helst så hoppas jag fortfarande att det blir några soliga sommardagar på min semester... och jag känner stort hopp om just detta... också... för jag känner faktiskt stort hopp om det mesta om jag ska vara riktigt ärlig... visserligen så har jag känt mig en liten smula mellankolisk i några dagar nu... men som sagt... efter regn kommer sol... och det är skönt att veta.

Kommentera inlägget här :