Rätt...

... eller fel.
.
När vet man att något är rätt... eller fel... vågar man lite på sin magkänsla?
.
Jag har hamnat i en... eller rättare sagt några stycken... situationer där jag ställs inför som det känns ganska livsavgörande val... och då vill jag ju naturligtvis göra "rätt"... men det är fan inte alltid så himla enkelt... i alla fall inte i alla samanhang... i en av mina angelägenheter så väljer jag att fråga och rådgöra med människor som jag litar på för att hålla kontakt med mitt förstånd... och det är en gåva att ha vänner som jag vet vill mitt bästa och klarar av att vägleda mig på ett förståndigt sätt.
.
Sen har jag en en helt annan angelägenhet där jag inte tvekar en enda sekund om vad som är rätt eller fel... här är jag visserligen också himla rädd och så mellan varven men det spelar ingen roll... jag är väldigt trygg i mig själv när det gäller denna angelägenhet och det känns fan riktigt bra... om det sen blir som jag vill är en helt annan sak... det lägger jag i Guds händer.
.
Livets vägar är outgrundliga... ibland är det bara att hänga med och ta det som det kommer.
.
De senaste veckorna så har det hänt väldigt mycket i mitt liv... och det kan bli en smula rörigt mellan öronen... då är det skönt att ha vänner som bryr sig och som har den nödvändiga distansen för att kunna berätta för mig vad de tycker och tänker... jag är så tacksam över mina vänner... de betyder massor för mig... sen är jag också tacksam över att jag vågar lita på min egen magkänsla och kan känna mig helt trygg i det... och då kan det ju bara bli rätt... hur det än går.

Kommentera inlägget här :