Ekonomi...

... och ett besök på banken.
.
Idag så hade jag bestämt ett möte med min bank... jag ville diskutera min alltför höga ränta med dem... och det var ett riktigt trevligt samtal där vi tillsammans såg över delar av mina finanser... en av dessa var mina försäkringar som jag har låtit Folksam ta hand om... och jag kom ihåg hur sne jag blev på dem när de höjde min premie med flera hundra kronor i månaden bara för att jag hade betalningsanmärkningar... snacka om att sparka på den som redan ligger ner... men som det såg ut då hade jag ingen möjlighet att slippa den "straffavgiften"... tills idag då min bankkontakt erbjöd mig en försäkring både på min bil och hus utan några extra kostnader för att jag hade betalningsanmärkningar.
.
Det kan löna sig att våga stanna upp för att ringa några samtal och prata ekonomi.
.
Nu sitter jag här och väntar på att banktjänstekvinnan ska ringa upp mig... och jag både tror och hoppas på att jag idag har lyckats med att sänka min månadskostnad med några hundralappar genom att bara höra av mig till banken... och det känns faktiskt riktigt bra att snackat med banken oavsett hur det går... att ta ansvar gör mig fri.

Kommentera inlägget här :