Jag är mer...

... än min mage.
.
Kollade in min egen blogg nu på morgonen... och det som slog mig är att jag den senaste tiden mer eller mindre har varit en enda stor trasig mage... sjukdom och elände har präglat mitt liv och hela min tillvaro har i stort sett styrts av parasiter, pecillin och bajsprov... och visserligen är det ju helt sant att min kassa mage har tagit en väldigt stor del i mitt liv... men jag är fan mer än min mage... livet rullar faktiskt på även om jag är lite krasslig... bussar slutar inte att gå och det flaggas inte heller på halv stång... i det stora hela är nog det mesta faktiskt precis som vanligt.
.
Att se saker och ting i sina rätta proportioner är inte alltid så himla enkelt.
.
Det är lätt för mig att låta en liten pryl mellan mina öron få lite väl stora proportioner i min egen verklighet... visst kan jag förstå att min mage tar upp stor plats i mitt liv för tillfället... det är ju helt naturligt... och då kan det ju vara på sin plats att påminna mig själv om att det faktiskt finns andra saker i mitt liv... också... jag är fortfarande en narkoman och alkolist och jag behöver fortfarande gå på mina NA-möte... jag har ju världens bästa jobb och fixar med lätthet att träffa massor av intressanta människor som vill vara med och förändra världen... har heller inga större problem med att hänga med mina vänner ut och käka... och mycket, mycket mer... kort sagt... mitt liv består fortfarande mer av "vanligt" liv och inte "bara" av en krånglande mage... tack och lov.

Kommentera inlägget här :