Underbart...

... väder utanför mitt fönster.
.
Rackarns kallt och gnistrande vackert... perfekt för att sitta inne och titta ut på för att gå ut är knappt att tänka på eftersom det just nu är 15 grader kallt i Brännebassalt... när jag körde från Knäred sent i går kväll så visade min termometer i bilen 20 minusgrader... inget väder för ett motorstopp.
.
Det är lite skillnad mot hur det såg ut för inte så länge sedan i mitt liv... 30 grader varmt och sköna salta bad... snacka om kontraster... men visst är det härligt med mångfald... vilket tyvärr min numera stadigt inneboende Giardiaparasit också verkar uppskatta eftersom han/hon/det verkar kunna överleva det mesta... trodde ju för ett litet tag sedan att jag var kvitt denna jobbiga parasit... men tji fick jag... idag är jag nog fan sämre än jag varit på hela tiden då jag burit omkring på denna jobbiga fripassagerare... mår riktigt illa och känner mig väldigt hängig just nu.
.
Visst var det lite småkyligt i Varanasi när vi var där men inget mot Sverige just nu.
.
Nu tänker jag inte låta en jävla liten parasit bestämma över min dag... nej... idag så ska jag ta med mig min yngsta dotter på bio i Halmstad... vi får väl se vad det blir för film... men en sak är säker... det är inte alfons åberg som gäller längre... en 14-åring vill inte bli behandlad som ett barn... det dröjer väl till 20-22 års åldern innan hon går med på att vara ett barn igen... jaja... det är livet på livets villkor.

Kommentarer :

#1: Anonym

Var rädd om dig. Ja det är attans kallt. I morse var det synd om min hund. Kylan bet i tassarna. var inget nöje för honom alls att göra ifrån sig. Ha en trevlig kväll med dotter och bio. Kram

skriven
#2: peter

Man kanske skulle uppfinna vinterskor till vovvarna...



kram

peter

skriven
#3: Sniglon

Hej vännen;))

Länge sedan! Kom bara på att jag skulle kika in hos dig, och vad läser jag, du har lyckats med att få en Gardia inneboende;((..Den är SKITjobbig. Jag fick den efter mitt besök i Bangladesh...Gick ned 10 kilo innan de hittade den efter flertal sjukhus besök...Be genast om recept, för den går INTE över av sig själv.



Annars blev jag glad över att läsa här, precis som förr;))



Var rädd om sig nu<3



Kram Sniglon

skriven
#4: peter

Hej igen... så skoj att se dig här på min blogg igen... jo den denna inneboende tar verkligen både på krafterna och kilona (6 kilo har jag gått ner nu)... och jag trodde att jag löst problemet förra veckan med medicin... men den lyckan blev kortvarig eftersom parasiten tydligen lyckades överleva attacken...



... jag har tid för nya provtagningar i morgon och hoppas att jag får ny medicin typ direkt... helst igår... för det börjar verkligen bli SKITjobbigt... och nu VET jag att du VET vad jag menar ;-)...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :