Varför stannar jag inte...

... hemma?
.
Det var den första tanke som slog mig när jag kom till jobbet i morse... eftersom jag har haft fullt upp med att sitta på toaletten de senaste tre nätterna har jag ju inte sovit så många timmar och istället ägnat mig åt att göra mig av med den lilla, lilla energi som jag har kvar nu... och det är inte utan att jag känner mig en smula vimmelkantig och allmänt hängig just nu... och stilla undrar varför i helvete jag inte stannar hemma istället för att åka till jobbet?
.
Det ska rätt mycket till för att jag ska välja att stanna hemma från mitt jobb.
.
Visserligen så har jag världens bästa jobb och vill nog nästan aldrig stanna hemma istället för att åka och jobba... men just nu så kanske det inte var en så himla bra idé att åka in till stan... men å andra sidan kanske jag har en rackarns tur och får ett besked av min doktor att hon ringt in ett recept på en medicin till mig idag... senast på onsdag fick jag besked på igår... det var nästan så att jag blev lite avundsjuk på min kompis som kunde lämna prover och samtidigt få ett recept på vår medicin... men jag får väl ha tålamod... min doktor vill ju vara helt säker på att jag inte blivit sjuk av medicinen... vilket jag betvivlar... men det är ju inte jag som är doktorn... fast jag tror inte att hon tvingat iväg mig till jobbet idag om hon sett mig just nu.
.
Pliktkänsla, kontrollbehov eller bara ren dumhet... ja säg det.

Kommentera inlägget här :