Skuldsanering...

... har jag ingen.
.
Däremot så ringde jag idag till Intrum Justitia... och gjorde upp en deal med dem... de hade köpt en skuld som jag hade till trafiksäkerhetsföreningen på 70 000... och en skuld till trafiksäkerhetsföreningen låter sig inte skrivas av hur som helst... tro mig jag har verkligen försökt... förra året så lyckades jag med hjälp av Insolvens i Göteborg få ca. 25 000 avskrivna från mitt skuldberg till Intrum Justitia... men sen så tog det slut... tills idag... då jag ringde upp och föreslog en avbetalningsplan på 3 år... jag erbjöd mig att betala 1000 kronor i månaden i tre år... det gick de inte med på... de ville ha minst 1200 i månaden... vi enades om 1100 och saken var klar... 1100 i månaden är 39 600... min skuld var på 70 800... jag måste få lov att säga att det känns okej... jag har visserligen slutit ett avtal som säger att jag ska betala massa pengar i månaden... men efter 3 år är jag fri min skuld.
.
Det känns nästan lite overkligt att göra upp en privat skuldsanering för mig.
.
Ta mig fan... jag känner mig nästan vuxen nu... skum känsla.

Kommentera inlägget här :