Eva Rausing...

... är död.
.
Det är djupt tragiskt... och precis som vanligt... människor som knarkar dör en alltför tidig död... det spelar ingen roll var du kommer ifrån... vem du är... ras... sexuell identitet... eller om du är rik som ett troll... drogerna tar ingen som helst hänsyn... det spelar ingen roll on du är polare med prins Charles eller hänger med "A-lagarna" på stan... drogerna kommer att sabba ditt liv oavsett... det finns inte en enda människa på denna planet som har lyckats med att droga sig lycklig... det går liksom alltid åt helvete förr eller senare... alltid.
.
Jag är en väldigt ovanlig narkoman... jag har nämligen slutat att knarka och börjat att leva... på riktigt.
.
Nu för tiden så blir jag berörd när knarkare dör... när jag själv knarkade så slog jag ifrån mig alla sådana känslor...   jag ville inte erkänna att drogerna var farliga ens när mina nära vänner dog... det gällde ju inte mig... "jag var annorlunda"... "jag hade kontroll"... det kunde inte hända mig... därför så kunde jag inte sörja mina nära vänner... och kanske är det inte Eva Rausing som berör mig så mycket när jag läser blaskan eftersom jag ju faktiskt inte känner henne... kanske är det sorgen över alla mina vänner som dött för tidigt p.g.a. drogerna.

Kommentera inlägget här :