Ge fan i...

... vår parkeringsplats.
.
Det är semestertider... vilket lite då och då innebär att något turist i stan står parkerad på MIN parkeringsplats... och det är inte utan att det irriterar mig en liten smula... ibland så blir jag nästan förbannad... och jag förstår mycket väl att det inte hjälper mig ett endaste dugg att hetsa upp mig för en sådan skitsak... men det är väl något "svenskt" duskaminsannintetroattdukansnominparkeringsplatssyndrom som drabbar mig... för genast så skriver jag arga lappar som jag sätter på bilens framruta... eller okej då... en ganska snäll lapp där jag förklarar med alldeles för många ord att denna platsen minsann är en plats som vi belalat dyra pengar för... vilket ju är helt sant... och att bilens förare gärna får hitta en annan parkeringsplats till sin jättefina och säkert hur dyr som helst BMW.
.
Detta samtidigt som jag inom mig planerar hur jag ska bära mig åt om bilen fortfarande står kvar när vi kommer från stranden i eftermiddag... hur jag för mitt inre ser mig själv parkera tätt, tätt bakom bilen så att den inte går att flytta... som hämnd... att jag då skulle få stanna kvar i stan och inte kan åka hem till Brännebassalt struntar jag i... för känslan är att jag vill ge denna bilens förare en läxa som svider.
.
Det behövs tydligen inte så mycket för att rubba lite på sinnesron för den här coola strandraggaren.
.
Jag förvånar mig själv med mina tankar... känslan jag fick just nu när jag fick se bilens förare komma och köra iväg med sin bil var nog mest... skam... en minut senare så kommer en av grannarna ner och ber om ursäkt för att hennes son hade ställs sin bil där över natten... och jag berättar för henne att det gör ingenting... och tar emot lappen som hon ger mig... samma lapp jag nyss satte på bilens framruta... och jag tackar tyst min lyckliga stjärna för att jag inte överreagerade totalt för en liten stund sedan och sparkade in sidan på den fina bilen.
.
En sak som var ganska intressant var att jag smög och gömde mig bakom vår VågaVa-buss när jag såg hennes son köra iväg med bilen... det finns en hel del lärdom i det beteendet... suck.

Kommentarer :

#1: Sigge

Ha ha .... det är en hel del vi inte vet om oss själva ... kanske?? *ler*

Svar: Med tiden får vi möjligheter att hitta allt fler sidor av oss själva mest hela tiden tycker jag ;-).kram
peter
peter

skriven
#2: Lakritsdraken

Men hallå! Nu tror jag nästan att det är MIG du skriver om!
Jag har gjort nästan exakt likadant och jag reagerar på precis samma sätt. Blir tokförbannad men knyter näven i fickan och vågar inte visa hur arg jag egentligen är. Sedan skäms jag en smula när personen i fråga ber om ursäkt. Och så säger man "det gjorde inget" fast man blev hur tokigt arg som helst! Det är ju rätt knasigt när man tänker efter...
Men du är i alla fall inte ensam! :)

Klicka gärna in på min blogg och läs om hsp - High sensitive person. Du kanske också känner igen dig?

*kram*

Svar: Jag tror att vi är rätt många som reagerar på ungefär samma sätt... typ de flesta faktiskt... det är väl bara det att de flesta är rätt bra mycket bättre på att maskera det ;-)... för nä... vi är verkligen inte ensamma.
Om jag är en hsp vet jag inte... men jag vet att om diagnoser hade funnits när jag var ung så hade jag nog haft alla tänkbara bokstavskombinationer... men jag hade tur och led bara av vad min lärare kallade för "myror i brallan" en rätt vanlig diagnos på den tiden och inget som någon höjde på ögonbrynen för.

kram
peter
peter

skriven

Kommentera inlägget här :