Jag är en känslig...

... kille.
.
Långt ifrån den tuffa känslokalla snubbe jag trodde var idealet för en massa år sedan... tvärtom så är jag faktiskt rätt blödig... och vet ni vad... det känns riktigt, riktigt bra... visserligen så visar jag kanske fortfarande inte så mycket av min känsliga sida utåt även om det naturligtvis också blivit lite lättare med åren... men oftast så är det i min ensamhet som jag får känna på min lite känsligare sida... framför TV:n är nog fan det vanligaste... då kommer tårarna och klumpen i bröstet allt som oftast på besök.
.
Det finns så mycket mer att lära av livets alla sidor... att flyga drake är också ett litet äventyr.
.
Det är spännande attt få känna på livets alla känslor... och att vara en känslig kille innebär allt som oftast att jag känner mig väldigt, väldigt lycklig... och den känslan är obetalbar... det kan vara när jag ser någon bli glad över någonting... eller som igår när jag lärde mig att flyga drake på stranden... nästan så att jag kan längta lite efter en ny blåsig dag på stranden... även om det ser ut som om vinden har lagt sig idag... men, men det är väl smällar som jag kan ta... för även om jag är en väldigt känslig kille har jag ju också fått förmågan att gilla läget oavsett... känslor är ju trots allt bara känslor... de styr mig inte lika mycket som de gjorde på den tiden då jag ville vara en "tuff känslokall kille"... en paradox väl värd att betrakta.

Kommentera inlägget här :