Sommar, sol &

... standup.
.
Tittar ut genom mitt köksfönster och möts av en helt underbar sommardag... kan inte låta bli att sätta mig i några minuter på min yttertrappa och lyssna till hur vinden blåser genom löven i träden utanför mitt hus... den får mig att känna mig liten och påminner mig om min relativa betydelse på denna jord... samtidigt som jag förstår hur stort det är att kunna känna den litenheten... och jag känner glädjen över att kunna njuta av att få vakna upp denna vackra sommardag.
.
Det är skönt att leva och känna det stora i sin egen litenhet på denna jord... jag lever ett levande liv.
.
Idag så ska jag åka ner till mitt älskade Tylösand och kolla på standup... "Badjävlar"... och det ser jag fram emot... jag var ju på standup förra året och jag skrattade så at jag fick ont i magen... nu är det visserligen inte samma gäng men jag tror nog ändå att det kan bli ganska kul... Henrik Schyffert. Peter Apelgren, Björn Gustafsson, Johan Rheborg, Fredrik Lindström och Magnus Betnér är killarna som står för underhållningen... och med en solig sommardag i ryggen så är ju förutsättningarna rätt goda.
.
Att skratta är också att leva livet på livets villkor.

Kommentera inlägget här :