Vädrets makt...

... är stor.
.
Och då menar jag inte bara när det blåser upp till storm och orkaner... nej det jag tänkte på är snarare vädrets makt över vårat humör... någonting som är väldigt uppenbart dessa dagar då vi startar upp vårt stora sommarprojekt "VågaVa go beach"... erfarenhetsmässigt så är några dagar i regn och blåst helt okej men ganska snabbt så sjunker humöret en litet smula... paradoxalt nog så är det just dessa dagar som vi minns med glädje sedan förra året... paraply-yoga är ju en helt fantastisk upplevelse... och det är himla skönt att gå omkring i ett sommarregn... barfota.
.
Sommar på en badstrand är så mycket mer än en fullpackad strand med massor av människor och ljud.
.
Jag har genom åren lagt märke till att de flesta människor har väldigt stora förväntningar på just vädret när vi pratar om semester och sommarlov... när vi tänkte på sommaren i vintras så var det nog vanligt att vi tänkte på en varm och solig dag... kanske på stranden... och glömde helt bort att vi ju bor i sverige... och att sommaren i sverige är väldigt svensk... alltså för det mesta en salig blandning av både sol och regn.
.
Men en sak har jag märkt under alla dessa år som vi hängt fem veckor på stranden oavsett väder... och det är att humöret på oss som är ute i alla väder generellt är lite bättre än vår omgivnings... detta märker vi väldigt tydligt när det regnat i några veckor.
.
Hupp... nu får jag sluta att blogga och dra ut modemet från teleuttaget... för nu börjar det åska här hemma i Brännebassalt... och det är dyrt att handla nya modem... ja som sagt... vädrets makt är stor.

Kommentera inlägget här :