Ett problem...

... är ofta "bara" en förtäckt lösning.
.
Känner ett litet, litet stygn av stress inom mig när jag tittar på min agenda... det är mycket nu... eller egentligen så är det väl inte så farligt men jag stressar ändå upp mig en liten smula... nu när jag skriver om det här så får jag den nödvändiga distansen och omedelbart känns det lite bättre... det som jag egentligen stressar upp mig för är att jag ska försöka få ihop ett bildspel med musik att spela upp mellan mötena i Gullbranna... och i skrivande stund så ser jag en betydligt enklare lösning än vad jag tänkte på i bilen på väg till jobbet... distans är tunga grejer... med lite distans till tillvaron så kan de flesta av våra problem förvandlas till lösningar... det är nästan som trolleri.
.
Ovanför molnen lyser solen... och ett problem är oftast "bara" en förtäckt lösning.
.
Det kan vara enkelt att "låsa" sig i ett sätt att tänka när man har ett problem... men om vi tar ett steg tillbaka och gör någonting annat ett litet tag så kan det öppna våra ögon och öron för en helt annat sätt att se problemet... och har vi tur så har vi fått ett förslag till en lösning på vårt problem... att be om hjälp kan vara väldigt svårt för många av oss... konstigt egentligen om vi tänker efter på hur det känns för oss själva om vi får hälpa någon annan att lösa ett problem.

Kommentera inlägget här :