Heja Sverige...

... friskt humör.
.
Jag är glad över att få bo i ett land som Sverige... och idag är det vår nationaldag... kanske på sin plats för mig att påminna mig själv om hur bra jag egentligen har det som bor här... i ett land där jag inte blir fängslad för mina åsikter... någonting som jag tar lika mycket för givet som det faktum att jag kan dricka vatten direkt ur kranen i mitt kök... en sak som jag efter min Indien-resa lärt mig uppskatta på ett helt nytt sätt... för att bli smittad av smutsigt vatten är fan inte skoj... bara att inse vilken gåva det är att ha rent dricksvatten direkt ur kranen gör Sverige till ett helt fantastiskt land.
.
Det finns massor av saker som gör Sverige till ett helt fantastiskt land att leva i.
.
Det finns naturligtvis hur mycket som helst att vara tacksam över när man bor i Sverige... inte då bara saker som att vi har ett fotbollslag som är med i EM eller har fyra olika årstider... visst är det väl helt underbart att få uppleva en kort och intensiv sommar... eller en alltför lång vinter... dessa kontraster som får mig att uppskatta alla livets skiftningar.
.
Sverige är också ett land där jag som narkoman kan få en ny chans att ta del av livet på livets villkor... för mig är detta väldigt tydligt när jag tänker på min resa med VågaVa... tänk att få betalt för att jobba med mig själv och utvecklas som människa... jag är otroligt tacksam över att ha fått den chansen.
.
När jag tittar ut genom mitt fönster så ser jag också hur vackert det är i vårt avlånga land... en bonus som är väl värd att njuta av... något som vi som svenskar dessutom har laglig rätt till eftersom vi har en allemansrätt... bara en sån grej är ju värd en nationaldag... eller hur?

Kommentarer :

#1: Lakritsdraken

Heja Sverige och heja Peter! :)

Det var fint skrivet!

skriven
#2: peter

Tack :-)...



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :