Kontrollförlust...

... och kontrollbehov.
.
Jag brukar säga till mina vänner (och alla andra som vill lyssna) att för att kunna känna på en kontrollförlust så krävs det att man har ett visst kontrollbehov... utan kontrollbehov ingen kontrollförlust... och om jag ska vara helt ärligt så har mitt eget kontrollbehov aldrig gett mig någon annan känsla av... ja just det... kontrollförlust.
.
Här har ni en kille som alldeles nyss drabbades av en kraftig kontrollförlustskänsla.
.
Jag skulle i detta inlägg precis som vanligt klistra in en bild från min dator... jag har ett program (iPhoto) där jag för att kunna ha en viss kontroll över alla mina bilder lagt in de i lite olika mappar... och då är det ju enkelt att hitta bilder att klistra in på min blogg... nu har jag uppdaterat iPhoto och det funkar inte längre som jag vill... jag kan helt enkelt inte komma åt bilderna på samma sätt som jag alltid har gjort... jag flippar naturligtvis nästan över... blir skitsne och känner hur jag alltmer tappar kontrollen... vilket naturligtvis inte hjälper mig ett endaste dugg... ännu en gång har mitt behov att få känna kontroll gett mig en känsla av... total kontrollförlust.
.
Jag stannade upp... öppnade programet (iPhoto) och hittade ett kort på snubben som tappat kontrollen... höll muspilen över bilden och tryckte på min styrplatta (min mac är fantastisk) och drog ut bilden på skrivbordet... gick tillbaka till sidan där jag hämtar bilder till min blogg... letade fram skrivbordet... och hämtade min bild... och som genom ett trolleri ligger den nu på min blogg... det blev inte som jag ville... men det löste sig ändå... och jag får väl släppa taget och acceptera det jag inte kan förändra... ta till mig modet att förändra det som jag kan genom att göra på ett annat sätt... och inse skillnaden.

Kommentarer :

#1: maritha

;)tycker du ser samlad och lugn ut:)fin;)

kontroll förlust är för mej just nu vädrets makter. ösregn.studentdotter.det är bara att gilla läget....

kram

skriven
#2: peter

Tack... och vädret är verkligen en gåva att träna på... vi har liksom inget val mer än att anpassa oss...



... hoppas att det blir bra vilket väder ni än får.



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :