Så länge det finns liv...

... så finns det hopp.
.
Det är kanske inte så enkelt att vinna över England på fredag... men... det är inte omöjligt... kanske kan vi lära oss någonting av Ukrainas inställning mot oss... för hur mycket jag än kan sörja förlusten så måste jag erkänna att jag riktigt kunde känna hur mycket hjärta de hade med in i matchen... vi svenskar verkade mest vara rädda i första halvlek... och jag måste också ärligt erkänna att det inte ser så där riktigt 100% tryggt ut i vårt försvar... men... det är en ny match på fredag... en match där vi kan slå ur underläge... en match där vi har allt att vinna och inget att förlora... eller nja... allt att vinna har vi i alla fall.
.
För mig är vårt fotbollslandslag fortfarande VI... får se hur det är efter nästa match.
.
När Sverige vinner är det alltid VI som vinner... något som inte är lika självklart efter en förlust... då kan det lätt glida över till DE förlorade... vilket väl är ganska intressant i sig... men summa summarium så är jag själv lite fascinerad över hur känslomässigt engagerad jag är när det är match... alla känslor mellan hopp och förtvivlan bubblar omkring i min kropp under matchen... fotboll är så himla mycket mer än några killar som springer omkring och jagar efter en boll... fotboll är... ja... så himla mycket mer för mig.
.
Idag så är det blandade känslor... men jag kan känna hur hoppet spirar i mig... vi har fortfarande chansen att vinna alltihop... det är långt ifrån hopplöst... heja, heja friskt humör.

Kommentarer :

#1: HERNAN ORTIZ

MAN LÄR SIG NYA SAKER VARJE DAG:-)KLART ATT VI KOMMER ATT VINNA :-)

skriven
#2: peter

Jag håller i alla fall tummarna... stenhårt ;-).



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :