Det tar på krafterna...

... att vara i fjällen.
.
Herregud... jag är helt slut efter två dagars brädåkning i Trysil... gubben börjar bli gammal... men det hindrar inte mig från att gå upp tidigt i morgon bitti och vara bland de första som tar liften upp i backen... men visst... det känns både lite här och där i min kropp just nu... och kanske tog bastun ut sin tribut också... för det var rackarns vad trött jag blev.
.
Hjälm och ryggskydd har jag på mig... och en lite nyare och modernare bräda.
.
Idag så var det premiär på min nya bräda... köpte ju en begangnad bräda av en snowboardkille i går... och de (ja, det var ett helt gäng snowbordkillar) garanterade mig att jag skulle tycka om den efter någon dag... och faktiskt... det STOR skillnad att åka på denna brädan jämfört med den gamla bajsbrädan... och jag gillar förändringen... nu har jag en "bananbräda" som passar bäst till att äka lite mer trixigt med... och det kan ju låta underligt att jag köpt en sådan bräda... men faktum är att jag vill lära mig åka bräda lite mer "på riktigt"... och inte "bara" åka i full fart nerför backarna... jag vill gärna känna den sköna känslan när jag och brädan blir ett... glida och känna hur skönt det är surfa fram på snön... och den upplevelsen tror jag faktiskt att min nya bräda kommer att ge mig... med råge.

Kommentera inlägget här :