Gnällig...

... vill jag inte vara.
.
Men hur i helvete ska jag kunna låta bli att låta gnällig när jag är sjuk typ hela tiden... idag så har det gått så långt att jag tog ett beslut att stanna hemma från jobbet... kommer inte ihåg när jag gjorde det senast... om jag någonsin gjort det... men eftersom jag både har feber och grymt ont i min mage så tyckte jag att det var ett klokt beslut... och jag är inte killen som vill lägga ner onödig energi på att oroa mig heller... men på söndag så åker jag till Trysil för att åka bräda en vecka... och då vill jag ju helst vara helt frisk... åtminstonde feberfri... min onda mage har ju efter ganska lång tid närmast blivit ett "normaltillstånd" för mig.
.
Jag hoppas givetvis på ett snabbt tillfrisknande och att jag snart ska fungera igen.
.
Det finns fördelar och nackdelar med att vara sjuk... nackdelarna är väl att jag inte har någon energi... brister i mitt tålamod och att min toleransnivå sjunker markant... detta är inget som syns så tydligt utåt om jag jämför med att jag har tappat 10 kilo i vikt... när jag vägde mig i morse så vägde jag faktiskt mindre än på den tiden då jag var en notorist rökare... 69.9 kilo är nytt bottenrekord... och även om jag inte gillar att rasa i vikt så är det ju inte riktigt lika tungt att resa mig från TV-soffan längre... och det får väl räknas som en fördel... allra helst eftersom jag ju om en vecka kommer att kunna njuta av min lite lägre kroppsvikt när jag åker bräda... det brukar ju handla en hel del om att ta sig upp från sittande till stående... och jag minns fortfarande hur jag stönade varje gång förra året... så blir jag bara frisk så ser jag fram emot att vara lätt som en fjäder i backarna.

Kommentera inlägget här :