"Kör försiktigt"...

... är på sin plats idag.
.
Nu kommer jag att leva på resande fot i några dagar och det är på sin plats att påminna mig själv om att ta det lite lugnt... på vägarna... tack och lov så har jag dubbdäck på bilen en sådan här dag... när jag tittade ut genom fönstret i morse så hade vintern kommit tillbaka i Brännebassalt... och det snöar fortfarande nu när jag ska ge mig ut på vägarna... första stoppet på min resa som kommer att vara i några dagar blir... Söderportsgymnasiet i Kristianstad.
.
Det är nog bäst att ta det lite extra lugnt på vägarna när det snöar och är halt.
.
Det är det första stoppet på två dagar med föreläsningar för mig... och redan ikväll åker jag vidare till Karlskrona där jag ska föreläsa för kustbevakningen i morgon... så det blir en natt på hotell innan jag fortsätter upp till stockholm och servicekonferansen på fredag... några dagar till på hotell innan jag kan köra hem till Brännebassalt igen... med andra ord en herrans massa mil på vägarna.
.
Jag har ett trix för att ta det lugnt och samtidigt slå ihjäl tid när jag kör bil... talböcker... det funkar jättebra på alla sätt och vis och ett resultat är faktiskt att min bensinförbrukning minskar... vilket inte är helt fel eftersom det ju är himla dyrt att tanka bilen nu för tiden.

Kommentera inlägget här :