Önsketänkande...

... eller inbillning.
.
I morse när jag vaknade så tyckte jag mig direkt känna av en förbättring i mitt mående... nu när jag sitter här och skriver min blogg känns det lite mer "som vanligt"... d.v.s. ett lite lätt illamående och lite småont i magen... jag vill ju så himla mycket att medicinen jag tog igår ska göra mirakel och omedelbums ta bort alla mina symtom... men så är det naturligtvis inte... det är ju ett önsketänkande från min sida... jag fattar ju att det kommer att ta lite tid för min kropp att återhämta sig... och att jag får ha tålamod... allt tar sin tid... så även tillfrisknandet.
.
Allting måste få lov att ta den tid på sig som behövs... så även tillfrisknandet.
.
Nu har jag i alla fall gjort vad jag kunnat och det känns riktigt bra... kanske hjälper medicinen mig med att släppa taget om vad, när eller hur det kommer att gå... förr eller senare så kommer jag ju så klart att bli frisk... och jag vill nog inbilla mig att jag redan har blivit bättre att det jag känner i min mage just nu bra är lite "efterdyningar" och att jag kommer att vara frisk som en nötkärna (vem har hittat på det uttrycket?) på min Trysilresa... och flyga fram i backarna och känna hur skönt det är att vara helt frisk... och att ägna mig åt önsketänkande gör jag mer än gärna... för är det någonting som jag lärt mig av att leva drogfritt så är det att önskningar går i uppfyllelse.

Kommentera inlägget här :