Sista bloggen...

... från hotellet.
.
I kväll flyttar jag in i vår stuga igen efter att ha varit ute på vift i några dagar... eller rättare sagt sedan vi kom fram till Trysil... vi var ju några stycker som tyckte att stugan var lite väl trång och checkade in på hotell istället... nu är extrapris-dagarna ett minne blott och vi vanliga dödliga har liksom inte råd att betala vad det egentligen skulle kosta att bo på detta hotell... det är helt enkelt skitdyrt att bo en helg här... så det gäller att passa på att slänga iväg en blogg nu medans jag har internet tillgängligt... det finns nämligen inte i vår stuga.
.
Ännu en dag i skidbackarna väntar mig och min nya bräda om en liten stund.
.
I vilket fall som helst så är det bara att packa ner mina grejer i resväskan för att kunna checka ut från hotellet innan det är dax för ännu en dag i skidbackarna... och när jag tittar ut från fönstret så ser det riktigt lovande ut... några små moln på en solig himmel... och två dagars brädåkning kvar att se fram emot... det enda smolket i bägaren skulle väl i så fall vara att min kropp protesterar en aning... jag har ont... typ överallt... det kostar på att lära sig behärska en bräda... och på dagens schema står det hoppträning och att åka lite åt "fel" håll... att åka bak&fram tycker jag fortfarande är skitsvårt och det märker jag av i min kropp idag... när det blir jobbigt att hålla balansen så spänner jag tydligen varenda muskel i kroppen... även de som jag inte ens visste fanns... idag så visar min kropp mig några helt nya muskler i min rygg... känns nästan som om jag fått ryggskott... och att gå upp ur sängen var inte lika enkelt som det brukar vara... jag känner mig lika smidig som... ett kylskåp.

Kommentera inlägget här :