Attraktion...

... verkar leva ett eget liv.
.
Ibland så bara händer det... jag blir attraherad av någon... och jag kan inte låta bli att undra lite över vad det är för krafter som egentligen styr detta med attraktion... vad är det som gör att jag blir attraherad av en annan människa?
.
En sak är i alla fall helt klar för mig... det är att det är en väldig kraft i detta fenomen... jag är i stort sett helt maktlös och har inte någonting att sätta emot den kraften... visserligen så kan jag hjälpligt lägga band på mig och dra på mig en mask för att försöka dölja det som händer inom mig... och jag har också märkt att det kan hjälpa att prata om det med någon annan för att göra mitt bästa för att få kontakt med mitt förstånd... för en sak verkar vara ställt utom all tvivel... och det är att själva attraktionen verkar leva sitt alldeles egna liv... och jag är chanslös... det är bara att hänga med och känna hur känslan tar över... både skrämmande och faktiskt ganska... underbart... eller åtminstonde väldigt... levande.
.
Som en blixt från en klar himmel slog den ner i mig... attraktionskraften... hua hua.

Kommentarer :

#1: Lakritsdraken

Spännande! :)

skriven
#2: peter

Nja... både och om du frågar mig.



kram

peter

skriven

Kommentera inlägget här :