Ett viktigt...

... arbete.
.
Gick upp lite extra tidigt idag... vi skulle vara i Varberg klockan 09.00 för ett dialogmöte med en massa människor... läkare, sjuksyrror, tjänstemän, politiker, brukare och annat löst folk i en salig blandning... och vi samlades för att lyssna på varandra när vi berättade om hur det går med att få igång ett beroendecentrum i Halland... vi har ju kämpat länge nu för att få till stånd en tillnyktringsenhet värd namnet i vårt län... och jag ser fram emot fortsättningen med tillförsikt... för enigheten är påfallande... vi är många som vill ungefär samma sak... och även om det finns några hinder kvar innan vi kan slå upp portarna och berätta för ALLA invånare i Halland att det finns en möjlighetet att få hjälp med sitt missbruk... oavsett vilken drog du använder eller var du befinner dig i ditt missbruk... så är vi fan på väg dit nu.
.
Det ska inte spela någon roll vad du kommer ifrån... vem du varit och vad du gjort...
det enda som ska behöva betyda något är vart du är på väg... här och nu.
.
Att få vara med och påverka viktiga saker i vårt samhälle är fantastiskt... och det bemötandet som jag personligen kan känna att jag får gör mig varm i kroppen... jag är verkligen en medborgare i samhället och jag får vara med... inte bara får vara med... utan jag är mer än välkommen att medverka... och för mig är det stort... mycket stort... och att det till råga på allt handlar om att vi kan rädda ett och annat liv med vårt arbete gör ju inte saken sämre... vi gör ett viktigt arbete... på riktigt.

Kommentarer :

#1: Ortiz

bra jobbat och det glädjer mig att höra att det verkligen händer positiva saker i Halland :-) tillsammans kan man komma dit man önskar komma....tack alla för att ni kämpar för en bättre framtid för oss som behöver hjälpen.kram

Svar: Tillsammans kan man komma hur långt som helst ;-).
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :