Att göra slut...

... och sånt.
.
Min resa genom livet fortsätter... de lite jobbigare bitarna blandas med de betydligt skönare i en salig blandning... livet innehåller väldigt mycket... det går upp det går hit... det går dit det går ner... det rullar på i ett ständigt flöde... och för mig känns det allt viktigare att inte fastna i de enskilda händelserna... visst jag vill ju vara i dem när de är aktuella men det är väldigt ofta inte samma sak som att jag ska låte de enskilda händelserna ta över mitt fullständigt... jag lärde mig en grej den senaste gången jag separerade... mina känslor hade väldigt svårt för att förstå att livet rullade på som vanligt även när mitt eget liv rasade... och att jag kunde ta nytta av det faktumet... för det var inte så att bussarna slutade gå och allt liv utanför mig själv stannade upp för att jag mådde lite skit... tvärtom så verkade livet runt omkring mig i stället flyta på precis som vanligt... det var inte jorden undergång... även om jag kände det så... och sist men inte minst... jag kunde ta lite paus från mina egna tankar genom att ta del av livet utanför mig själv även när det kändes hopplöst.
.
Jag hoppas att detta paret var helt överens om att de verkligen var ihop..för det är ju bra att veta.
.
Allt i mitt liv är inte toppen nu heller... men det känns som om jag har tagit lärdom av min läxa för några år sedan... något som jag märkte väldigt tydligt för någon dag sedan... jag snackade nämligen med ett av mina ex. och hur det nu var så kom vi att prata om vårt förhållande... inget djupgående men det som var lite roligt var att vi hade helt olika uppfattningar om hur länge vi hade en relation... hon berättade nämligen för mig att det enligt henne hade tagit slut ca. två år tidigare än vad jag trodde... och jag kunde inte låta bli att skratta högt... samtidigt som vissa poletter trillade ner mellan öronen på mig... jag har ju alltid trott att vår relation var i det närmaste sinnessjuk... och nu förstod jag varför... tacka fan för att det var en jobbig relation om det bara var jag som var ihop med henne... och så här i efterhand så kan jag ju skratta åt det... men just då tyckte jag nog mest att det var jobbigt... jag tror faktiskt det hade varit lite enklare om hon hade berättat för mig att vi inte var ihop... jag tror det hade underlättat för oss bägge... vissa grejer tycker jag det är på sin plats att berätta för sin partner... som typ att det är slut och sånt.

Kommentarer :

#1: Chrissie

Skrattar gott!!!
Visst är det lättare om man verkligen vet ATT man är ihop!!
2 år åt fanders liksom.. Tackom...
Kramen

Svar: Nja... två års TUNG erfarenhet att ta med sig i livet ;-).
kram
peter

skriven

Kommentera inlägget här :