Avslutning...

... i skolan.
.
Idag så är det avslutning på min period i skolans värld... och det kan mycket väl vara för sista gången... någonsin... för det är inte så troligt att jag kommer att sitta på skolbänken mer i mitt liv... jag är trots allt 54 år och då är det ju rätt troligt att jag tar min sista examen idag... att jag kommer att fortsätta att utbilda mig är en helt annan sak... för livets skola upphör ju inte... jag har massor kvar att lära mig och jag har verkligen börjat förstå en gammal sanning... att ju mer jag lär mig desto mer förstår jag hur lite jag vet.
.
Lärandet tar inte slut bara för att man slutar skolan... under solens strålar finns det mycket att upptäcka.
.
Det som känns lite vemodigt med denna dagen är att jag ska skiljas från våra klasskompisar... det gör riktigt ont i hjärtat för jag har verkligen kommit att tycka om dessa underbara människor... de har ju gett mig så himla mycket... och jag är otroligt tacksam över att ha fått träffa dessa solstrålar i mitt liv.

Kommentera inlägget här :