Det är mycket...

... nu.
.
Vissa dagar så är det mer än andra dagar... och då kan det vara lite svårt att komma ihåg att ta det lugnt... allra helst om timmarna inte riktigt räcker till... då är det lätt att bli en smula stressad... för stress beror ju för det mesta på sakerna som jag inte får gjort... full fart i sig är inget som jag känner mig så stressad av... utan det är ju de där prylarna som jag skulle gjort men inte har hunnit med som får mig att gå igång... och passar jag mig inte så kommer jag att börja störa mig på folk... idioter kommer att börja poppa upp lite överallt... och mitt liv kommer att kännas betyligt mer besvärligt.
.
Var sak har sin tid och det är viktigt för mig med en smula struktur... en sak i taget.
.
Vad jag personligen har märkt funkar för mig är struktur... att jag gör en sak i taget och betar av mina "måsten" ett åt gången... försöker jag mig på att göra många saker samtidigt så brinner mitt huvud upp... och det blir bara allt rörigare mellan mina öron... och till slut så får jag ett bryt... och i värsta fall så flippar jag ut och skäller ut någon helt oskyldig människa på kuppen... och det hjälper ju inte... tvärtom... då fylls jag av skam över  mitt eget beteende och jag hamnar i ett för mig helt livsfarligt läge... en återfallsprocess... och går jag inte på ett möte... snackar med min sponsor... eller på något annat sätt ser till att återfå kontakten med mitt förstånd... ja då kan jag ju dö... för det är vad som händer om jag inte tar hand om en återfallsprocess... återfall kan ju vara dödliga.
.
Så jag tänker ta det lugnt nu... göra en sak i taget... för jag har inte riktigt tid att dö än.

Kommentera inlägget här :