Det kommer att göra ont...

... i morgon.
.
Allt annat vore en stor överaskning... för Zumban var ingen barnlek utan snarare en "nära döden" upplevelse... och det var inte långt ifrån att jag fick ge upp... men eftersom jag stod längst bak i hörnet så hade det varit en väldigt lång och förnedrande promenad till utgången... den resan ville jag inte göra... så jag bet ihop... kämpade mig igenom hela passet... och jag hade säkert kunnat känna ett visst mått av stolthet om jag inte hade varit fullt upptagen med att överleva när jag stapplade ut från lokalen.
.
Det var armar i luften och en jävla massa konstiga stegsekvenser... zumba är... skoj.
.
Men jag skulle inte vilja vara utan denna upplevelsen... som vanligt när jag gör någonting som är bra för min kropp så mår jag toppen... och att dansa zumba är himla skoj... inte så enkelt för mig kanske men va fan... jag gör så gott jag kan... och även om jag inte riktigt hinner med i svängarna när det tas ut nya stegsekvenser och skumma (och skitjobbiga) rörelser med armarna så är det himla skoj... hur skoj som helst faktiskt... men... det kommer nog att göra ont i morgon.

Kommentera inlägget här :