Jag vill vara...

... en vinnare.
.
Och vill jag vara en vinnare så gäller det för mig att hänga med vinnarna... vilket jag naturligtvis gör... hänger med vinnarna alltså... i stort sett varje dag så har jag den stora glädjen att träffa massor av mirakel-människor... eller så är det så himla enkelt att jag väljer att se det vackra i andra människor som gör att det finns så många vinnare i mitt liv... för så är det faktiskt... min verklighet är övervägande vacker och kärleksfull.
.
Jag tror på fullt allvar att det är min egen inställning till livet som skapar min egen verklighet.
.
Faktum är att mitt liv säkert inte är så himla mycket annorlunda än någon annans liv... livet på livets villkor innebär ju både sorg och glädje... motgång och medgång... men jag tror på fullt allvar att jag är fullt kapabel till att skapa min egen uppfattning av min egen verklighet... och att jag har fått ett betydligt bättre liv sedan jag började med mitt lilla experiment om att leva efter övertygelsen att 99,8 % av mänskligheten är god och kärleksfull är ställt utom allt tvivel... och med den inställningen är det väldigt enkelt att känna sig som en vinnare.
 

Kommentera inlägget här :