Livet på livets...

... villkor.
.
Det händer även mig att livet på livets villkor kommer och hälsar på... och då menar jag inte riktigt det där gulliga varianten utan mer den där käftsmällen som kom från ingenstans... den där när man studsar ner i mattan och tar räkning till 8... och det är då som jag förstår vilken lyckligt lottad kille jag är... för jag har ett skyddsnät runt omkring mig som fångar upp när det gungar under fötterna på mig... det enda jag behöver göra är att aktivera det skyddsnätet genom att be om hjälp... och när jag gjorde det så fanns den hjälpen där direkt... vilket jag är väldigt tacksam över... så klart.
.
Livet på livets villkor kan ibland vara en riktigt trasslig historia... 
.
Jag kan förstå om det låter lite kryptiskt när jag skriver här just nu... men som jag sagt någon gång tidigare så finns det saker i mitt liv som jag väljer att inte blogga om... hur konstigt det än kan låta så har jag ett privat privatliv också... men jag kan väl säga så här mycket att det gäller någon som står mig riktigt nära... och att jag känner mig så jävla maktlös... livet på livets villkor är inte alltid en bekväm resa... fy fan.

Kommentera inlägget här :