Stegarbete...

... är riktig feta grejer.
.
På måndagar så har jag en möjlighet att åka lite tidigare till mötet och ta del av en "stegarbetargrupp"... och att jobba i stegen är någonting som jag helt ärligt kan säga har hjälpt mig att utvecklas som människa... massor... och jag måste väl också erkänna att det förvånade mig... mycket... för jag var ju killen som ville hitta min egen väg... och trodde att det var viktigt att göra det... men... jag har genom att jobba med stegen förstått att det hade med min relativt dåliga självkänsla att göra... jag liksom trodde att jag skulle få bekräftelse på att jag var lite extra duktig om jag hittade på ett eget sätt... att jag var tvungen att vara lite speciellt unik för att duga eftersom jag ju var så himla annorlunda... stegarbetet har visat mig att jag nog trots allt är som folk är mest... och det är ju skönt... för idag så kan jag känna att jag duger precis som det jag är.
.
Det är lätt att känna sig lite utanför... men när jag jobbar i mina steg så försvinner den känslan.

Kommentera inlägget här :