STORA förändringar...

... börjar ofta med små förändringar.
.
Hon var himla klok... min terapeft... och även om det har hunnit rinna en herrans massa vatten under broarna sedan jag träffade henne så sitter vissa saker som hon sa till mig stenhårt... visserligen så befann jag mig "bara" i några få veckor på Resurs (som det hette på den tiden) i Väckelsång men henne lär jag aldrig glömma bort... hon sa också saker som "det är bra att det inte alltid är så jävla bra"... och hur rätt är inte det?
.
Att våga lyssna på en annan månniskas klokskap kan öppna nya dörrar i våra egna liv.
.
Jag hade visserligen varit drogfri i några år när jag fick tillbringa några veckor på Resurs i Väckelsång... jag hade den stora turen att bli bjuden på en månads behandling av den dåvarande chefen på det bahandlingshemmet... och det var där som jag stötte på min terapeft... som jag måste erkänna att jag dömde ut och totalsågade redan vid första anblicken... snacka om att jag hade fel... hon kom att komma mig mycket nära och blev en av de människor som betytt mest för mig i min drogfrihet... och det går inte många dagar utan att jag använder mig av någonting som hon har lärt mig... som idag... då jag kunde ta till mig ett av hennes bevingade uttryck... att "STORA förändringar ofta börjar med små förändringar"... och självklart så funkade det precis lika bra idag som det någonsin gjort... jag tog tag i den ena småsaken efter den andra... och förändringen är total... från en ganska uppstressad tillvaro till en närmast total sinnesro.

Kommentera inlägget här :