Surfa...

... låter skoj.
.
Jag har i princip bestämt mig för att åka till Bali istället för Kerala... en av fördelarna med att resa ensam är ju att jag kan ändra mig lite hur som helst... och vem vet... jag har ju inte beställt några biljetter än... men just i skrivande stund så känns det himla rätt med Bali... sommar, sol och sköna sandstränder... och det VET jag ju att jag gillar... bonus kan bli att jag lär mig att surfa... eller åtminstonde gör ett försök med att lära mig stå på en bräda i vattnet... jag kunde ju lära mig att åka snowboard så det finns ju en möjlighet.
.
Jag har väl inte så mycket emot den svenska vintern... men... om jag måste välja... 
.
Det är himla häftigt att leva drogfritt... att våga göra upp planer med lång framförhållning och faktiskt kunna genomföra dem... hur många gånger satt jag inte i mitt missbruk och planerade att göra flippade och häftiga resor... utan att komma iväg... nu för tiden så kan jag börja lägga undan pengar lååååångt i förväg och faktiskt skapa möjligheterna för att förverkliga mina drömmar... visserligen så var min dröm denna gång att åka till Kerala men nu håller den på att förändras... vilket inte är samma sak som förr i tiden då den förändringen hade varit samma sak som att inte komma iväg överhuvudtaget... den här gången så innebär förändringen bara att jag åker lite längre bort... men upplever samma sak som jag planerat... ett äventyr i ett varmt land.

Kommentera inlägget här :