Drömfabriken...

... kan vi väl kalla det för.
.
Jag är imponerad... mina klasspolare socionomstudenterna regerar när det gäller att visa effektivitet och struktur... jag bara gapar... fattar knappt att jag medverkar i någonting så här overkligt... inte visste väl jag att man kunde arbeta så här strukturerat och effektivt när det gällde något så flummigt som att hitta på ett helt nytt projekt... detta är långt ifrån vad jag är van vid och jag hoppas verkligen att lite av denna erfarenheten fastnar mellan mina öron för att sitta kvar... för detta sätt att jobba är helt klart någonting som jag kommer att ha nytta av i mitt arbete på VågaVa... säkert på mer än ett sätt... för jag har ju massor av drömmar som jag vill förverkliga... och just nu så lär jag mig hur man gör det i praktiken.
.
Att knirpa ihop ett projekt kräver både struktur och hårt arbete... då kan drömmar förverkligas.
.
Vi hade en rätt bra idé till ett projekt med oss från framtidsverkstan i Skåne förra veckan... men jag är oerhört glad över att vi valde att lägga denna idé på is... och istället få chansen att lära oss hur vi ska bära oss åt för att förverkliga drömmar genom att lära oss jobba i projektform med helt andra projekt... jag ska villigt erkänna att jag inte riktigt fattade varför jag valde det projektet jag gjorde... när jag valde det... det enda jag tänkte på just då var att jag ville göra någonting tillsammans med studenterna... och sannerligen... det var faktiskt det bästa val jag gjort på mycket länge.

Kommentera inlägget här :