Litteraturseminarium...

... låter väl fint.
.
Idag så ska vi slutföra vår sista uppgift i skolan... vi (uppdragsstudenterna) har alla skrivit och lämnat in en uppgift där vi reflekterat över kursen vi gått... till hjälp har vi haft några böcker där det var tänkt att vi skulle hitta samband mellan vad som står i dem och vårt arbete tillsammans med socionomstudenterna... för min egen del så gick väl det... så där... kanske hade det varit lite enklare om jag läst böckerna.
.
Själv har jag glidit omkring på lyxiga hotell... käkat gott och myst istället för att läsa mina läxböcker.
.
Jag tog visserligen med mig böckerna på min roadtripp men det är inte samma sak som att läsa dem... även om jag faktiskt öppnade den första boken på flyget mellan Molde och Oslo så är inte det samma sak som att studera den ingående... men trots detta så har jag faktiskt lyckats med att skriva ner lite av mina reflektioner om kursen... den har ju gett mig hur mycket som helst... och den största gåvan jag fått är min förnyade tro på människans inneboende godhet... och det beror till största delen på att jag träffat helt fantastiska och fina människor i min klass... de har gett mig mer än vad jag kan uttrycka i ord.

Kommentera inlägget här :