Meningen med livet är...

... livet.
.
Livet är verkligen ett fantastiskt äventyr... och jag förundras över att jag blir mer och mer medveten om hur lite jag vet egentligen... hur mycket det finns kvar att lära... och att det inte är möjligt för mig att lära mig allt jag vill lära mig... förvisso så börjar jag förstå att det finns lite olika vägar till någon form av visdom... och jag börjar allt mer luta åt att det är i det riktigt, riktigt enkla som de stora svaren finns... ni vet meningen med livet och allt det där.
.
Det är kanske lite för enkelt för oss att krångla till vår tillvaro med för mycket kunskap... eller?
.
Kanske är det på det viset att ju mer jag lär mig desto svårare får jag att förstå vad livet egentligen går ut på... för ett litet nyfött barn är det ju helt självklart... utan en tanke så börjar barnet omedelbart att andas in själva livet när det föds... och jag har faktiskt inte trots min relativt höga ålder kommit på något mer meningsfyllt i livet än att leva... så för mig personligen är fortfarande meningen med livet väldigt enkel... nämligen ingenting annat än att... leva... tyvärr har jag en tendens att krångla till det enkla ibland och får för mig att det är så mycket mer... helt ofattbart egentligen... för tänk efter... vad skulle kunna vara större än livet?

Kommentera inlägget här :